XP 11 Beta Update

  • Hallo Willi!


    ich habe es gerade im X-Plane Org Forum gelesen und auch gleich ausprobiert: 'Threaded optimization' in den Nvidia Settings eingeschaltet und schwups habe ich mind. 5 FPS mehr...


    Das hat mich jetzt nicht ruhen lassen und ich habe es gleich ausprobiert. Vom eindeutigen Ergebnis war ich selbst überrascht. EIN ist ja dazu da, um den Vorteil mehrere CPU-Kerne ausnutzen zu können. Obwohl ich einen 6-Kerner habe (8700K) geht es mit EIN bei mir viel schlechter. EIN=32fps, AUS=49fps, also ein Unterschied von 17fps. Es kann aber auch sein, dass ich eine besondere Situation hier eingestellt habe, an den Gates von LOWW (das ist die 11.30b2):


    EDIT von 19:20 Uhr

    Hhmm, ich muss das jetzt relativieren, es tut mir leid, wenn ich vorschnell und euphorisch berichtet haben sollte. Bei 10 Versuchen kann ich das nur 3-mal so bestätigen, bei den anderen 7 Versuchen habe ich auch mit "EIN" 49fps.
    Ob das wohl ein Bug in der Betaversion ist?




    Liebe Grüße, Heini


    i7-8700k@4.8Ghz, Gt Zotac Mini Aktiv 1080, Asrock Z370 Extreme 4, 32Gb als G.Skill Aegis DDR4-3000 DIMM CL16 Dual Kits, Noctua NH-D15, ADATA XPG GAMMIX S10 PCIe M.2 mit 512Gb, 2x 3Tb HDD Intenso (Toshiba), 2x 2Tb HDD (Western Digital), 1x 1,5Tb Samsung, 550W Corsair RM550x Modular 80+ Gold, Nanoxia Deep Silence 3 mit zusätzlichen Nanoxia 140mm Gehäuselüftern

    3 Mal editiert, zuletzt von HeiniM ()

  • Ob das wohl ein Bug in der Betaversion ist?


    Hallo Heini,


    ein Bug muss das nicht unbedingt sein, es reicht schon, wenn sich die Wetterverhältnisse zwischen zwei 'Sitzungen' ein wenig verändert haben und damit auch die Wolkendarstellung.
    Ich lasse es jetzt erst mal eingeschaltet - habe überall mind. 5 FPS mehr.

    Beste Grüße
    Willi


    "Intelligentes Leben werden wir im All nicht finden. Es wird sich vor uns zu verbergen wissen / Pascal Lachenmeier - Schweizer Jurist (*1973)"


    Windows10 64bit, X-Plane 11, Intel Core i7-3770K CPU 3.50 GHz, 32GB RAM, Geforce GTX 1070 8GB

  • Hi!


    Das NOAA Wetter hatte ich absichtlich für diesen Test deaktiviert. Aber ein heißer Tipp kam aus der X-Plane-Facebook-Gruppe. Windows 10 hat derart viele Systemdienste und andere Sachen wie Treiberüberwachung, Netzwerkerkennung, etc. aktiviert, dass es schon mal sein kann, dass einer davon gerade sehr aktiv wird (z.B. wenn Windows-Updates gesucht werden, oder der Indexierungsdienst anläuft). Dem Virenscanner habe ich zwar c:\x-plane ausdrücklich verboten, aber wer weiß schon, was wirklich alles läuft, ohne uns zu fragen :-)


    Jedenfalls Danke für Deinen Tipp,
    Liebe Grüße
    Heini

    Liebe Grüße, Heini


    i7-8700k@4.8Ghz, Gt Zotac Mini Aktiv 1080, Asrock Z370 Extreme 4, 32Gb als G.Skill Aegis DDR4-3000 DIMM CL16 Dual Kits, Noctua NH-D15, ADATA XPG GAMMIX S10 PCIe M.2 mit 512Gb, 2x 3Tb HDD Intenso (Toshiba), 2x 2Tb HDD (Western Digital), 1x 1,5Tb Samsung, 550W Corsair RM550x Modular 80+ Gold, Nanoxia Deep Silence 3 mit zusätzlichen Nanoxia 140mm Gehäuselüftern

  • 11.30b3 ist raus


    Änderungen der Beta 3:

    • XPD-9507 Dubai scenery now included.
    • XPD-9510 Don’t let them ask for an altimeter before filing a flight plan.
    • XPD-8524 Fix overriding plugin AI AP.
    • XPD-9541 Fixed particle system running at times it should not.
    • XPD-9550 Laminar KingAir C90B EHSI LOC2 fixes.
    • XPD-9556 Fixed warning when aircraft has no 3-d cockpit.
    • XPD-9557, XPD-9574 Fix for aircraft with a forced beta/reverse range operating on a throttle without them.
    • XPD-9560 Fix nose gear collapse due to upside down tri in ortho mesh.
    • XPD-9572 Fixed panel blending for legacy panels.
    • XPD-9576 Fixed clipping with skewed instruments.
    • XPD-9577 Fixed CMND packet not working.
    • XPD-9578 Cessna Skyhawk (floats) non functioning auto pilot.
    • XPD-9579 Fix for broken filtered dropdowns in VR.
    • XPD-9580 A bug in the command predicates was stopping battery2 from toggling properly.
    • XPD-9581 Fix for synchronous MACIBM_alert()s breaking VR.
    • XPD-9582 Running the new morse_code on windows crashed.
    • XPD-9585 Fix crash when hitting + button in particle system.
    • XPD-9586 Missing datarefs broke particle system in b2.
    • XPD-9588 C-172 attitude indicator upset not included in “fix all systems”.
    • XPD-9589 We now properly spell out gate names phonetically.
    • XPD-9603 Removed debug line when AI lands

    All the best

    Klaus

    Es gibt keine erste,zweite oder dritte Welt!
    Wir leben alle auf ein und demselben Planeten,für den wir gemeinsam Verantwortung tragen.
    (Karlheinz Böhm)

  • Version 11.30 Beta 5


    This patch includes multiple areas of performance fixes.


    XPD-9287 Dataref doc update.
    XPD-9315 Workaround for SteamVR controllers.
    XPD-9365 Fix for top & bottom being swapped in XPLMGetAllMonitorBoundsGlobal() callbacks.
    XPD-9512 Fix misaligned water reflections.
    XPD-9532 EGT value from C172 is about 104 degree Fahrenheit per division.
    XPD-9537 Low FPS over hard surfaces.
    XPD-9540 Framerate reduction from 11.26r2 to 11.30b.
    XPD-9544 Fixed cockpit positioning code.
    XPD-9554 Plane Maker aircraft CoG corruption.
    XPD-9558, XPD-9584 Fixed black textures.
    XPD-9577 UDP CMND does not work.
    XPD-9601 Application Name Missing From Title Bar.
    XPD-9608 Wrong VR Pilot position in B58.
    XPD-9618 Fix for crash caused by re-focusing X-Plane after a dialog is opened.
    XPD-9619 Instrument Brightness dataref was wrong in the command predicates.
    XPD-9621 Blow your tires put the plane raise your plane instead of lower it.
    XPD-9622 “negative i dex request” error in FMC.
    XPD-9626 CTD when using earth_424.dat.
    XPD-9628 Whole-Stabilizer Trim Backward for Canards.
    XPD-9629 Fixed missing triangles in cliff.
    XPD-9630 Slight cleanup of aircraft log warnings.
    XPD-9637 Added static water depth data to old DSFs.
    XPD-9638 Helicopter auto-hover flight dynamics issues.



    Gruß
    Dieter

  • Und Beta 6 ist da!


    Beta 6


    Updated SDK binaries.
    XPD-8105 Zoomed cockpit weather display.
    XPD-8149 Added a “boats” layer with the carrier, frigate, and oil rigs to map.
    XPD-9131 Removed controller reflections in VR.
    XPD-9150 Fixed key repeat on Linux.
    XPD-9350 Things break when SDK2 and SDK3 windows are present at the same time.
    XPD-9359 EFIS range changes after switching aircraft.
    XPD-9523 Particles not visible in cockpit view.
    XPD-9526 Condensation turns black after viewing replay & returning to flight.
    XPD-9536 Fixed FMOD clicks on camera changes.
    XPD-9567 Added support for changing resizing limits *after* a window has been popped out.
    XPD-9618 Made OS file save dialog truly modal.
    XPD-9639 Fixed nose gear stuck on S-76 at ENSL.
    XPD-9647 F-4 wrek objects have no textures.
    XPD-9644 747 catches on fire in replay.
    XPD-9650 Cockpit OBJs saved with Plane Maker pre 11.30 are no longer eligible for z-prefill.
    XPD-9653 Fixed night lighting.
    XPD-9660 Fixed sea plane sinking below the water surface.
    XPD-9662 “Automatic differential braking kludge” on 3rd party acf.
    XPD-9663 Yaw Trim in Helicopters.
    XPD-9668 Animation show/hide was not affecting hard surfaces.
    XPD-9669 Fix for range of trims.





    Gruß
    Dieter

  • Und es geht weiter!


    Beta 7


    New datarefs:
    XPD-9255 – real fps dataref
    XPD-9435 – aircraft meta-data datarefs
    XPD-9703 – door datarefs for p0 for sound
    Updated art:
    Kingair particles fixed
    XPD-9688 – fixed C172 label
    Baron FMOD bug fixes
    XPD-9420 Moving shadow in VR + non-HDR.
    XPD-9453 Fixed truck lights disappearing when truck off screen.
    XPD-9475 Parts missing when loading situation after crash.
    XPD-9520 Fixed crashing apps on some versions of win10.
    XPD-9575 Fixed crash with aircraft with too many weapons.
    XPD-9654 Fixed shader finger printing trying to xmap directories.
    XPD-9658 Fix for altitude hold in GPSS mode.
    XPD-9672 Fix for mouseover tips displaying incorrectly.
    XPD-9675 Updated PT6 model naming convention for N1 & N2.
    XPD-9680 We now correctly show the “experimental” classification in the UI.
    XPD-9684 Fixed KSNA sinking due to 0CL5 being flattened.
    XPD-9685 Fix for broken physics over OBJ with ATTR_hard.
    XPD-9686 Loosing thrust above highways.
    XPD-9693 AI airplanes sound is not filtered on user aircraft cockpit.
    XPD-9694 FMOD: Cessna and Baron attenuate exterior sounds when on external view.



    Gruß
    Dieter

  • Die Beta 7 hat einen schwerwiegenden Fehler im Anti-Aliasing-System (AA).
    Der führt dazu, dass bei einer zu hohen Einstellung von AA das Autogen und die darzustellenden Objekte in der Szenerie viel zu spät erscheinen und dann auch noch unkoordiniert wieder verschwinden. Eine Änderung in "sim/private/controls/reno/LOD_bias_rat" ändert nichts daran.


    Laminar muß also bei dem AA irgendwas herumgeschraubt haben, ohne es in den Release Notes zu erwähnen. Der Fehler scheint sich aber nur in Windows-Betriebssystemen zu etablieren. Wie man so hört, entwickelt Laminar auf dem MAC, aber die Mehrzahl der X-Plane-User hat Windows auf dem PC.


    Mich wundert es schon lange, dass bei neuen Betas irgendwelche bugs beseitigt, aber gleichzeitig neue eingebaut werden.

    Cheers and a3g,
    Dietmar


    ___________________________________________________________________________________________________________
    Asus Prime B360M-C, Win 10 PRO, Intel i7 9700X, 32 GB DDR 4 Corsair, GeForce RTX 2070 8GB, 1 x Samsung SSD 1TB, 2TB WD Black SATA III, 2 x Samsung SSD 2TB, 700W Be Quiet

  • dass bei neuen Betas irgendwelche bugs beseitigt


    bei mir hat es die ganzen Joystick-Einstellungen zerschossen.

    Gruss, Thomas


    ASUS ROG STRIX Z370E Gaming, ATX ¦ Intel Six Core i7-8700K 3.7 GHz ¦ Corsair 16 GB DDR4 RAM ¦ Crucial SSD 128 GB ¦ WD 1 TB ¦ Samsung SSD 840 256 GB ¦ Gainward NVidia GeForce GTX 1070 ¦ Win 10 x64 ¦ XP11.40

  • Zitat

    Mich wundert es schon lange, dass bei neuen Betas irgendwelche bugs beseitigt, aber gleichzeitig neue eingebaut werden.



    Na ja, ein älterer weiser Kollege ( seit Beginn mit XP ) sprach zu mir: Benutze niemals eine Betaversion:)


    Ich fliege immer noch mit XP11.26, habe mir aber eine zweite XP3.30 Installation zum Testen angelegt.


    Damit habe ich meine Ruhe und kann immer ohne Probleme fliegen, kann aber auch in die Zukunft testen:)

  • Für 11.30 geht es dem Release entgegen:



    Release Candidate 1


    XPD-9460 Shadow LOD bias adjusted to artist recommendation.
    XPD-9495 Particle FX are canceled by replay.
    XPD-9498 Engine FX follow thrust vectors.
    XPD-9520, XPD-9725 Fixed shader compile issue with old drivers and dome.glsl.
    XPD-9599 Fixed light level differences when using auto-adjust.
    XPD-9609 Fixed asan trip on exit due to OGL_shader.
    XPD-9615 Turned off cloud-based lighting in particles.
    XPD-9662 Auto-toe-brake set to 11.26 versions in file loader for old planes.
    XPD-9687, XPD-9682 Fixed particles appearing in C172.
    XPD-9697 Sounds are killed for AI aircraft that are removed.
    XPD-9702 Disable the Stinson for AI.
    XPD-9705 Fixed crash with glass blend in scenery.
    XPD-9706 Probe heat doesn’t turn on static heat in the 737.
    XPD-9707 Took new art to fix tree transparency.
    XPD-9710 Fixed inverted hard surfaces.
    XPD-9711 Fixed incorrect low LOD when HDR 4x SSAA was on.
    XPD-9713 Fixed crash adding OBJ in Plane Maker.
    XPD-9718 dv-inc as fm2 dataref.
    XPD-9719 Enabled vector thrust without check box for old ACF from 11.26.
    XPD-9721 Logbook not showing the destination/arrival airport ICAO in the Logbook.
    XPD-9722 Transparent objects cast shadows when “draw shadows on scenery” is enabled.
    XPD-9724 Aircraft objects loaded as AI cause VR config file error.





    Gruß
    Dieter

  • Selbst zu Weihnachten ruht LR nicht:



    Release Candidate 2


    Fixed extvis machines getting out-of-sync after resuming from a long (1h+) pause.
    XPD-9094 747-4 reverse thrust not adjustable.
    XPD-9220 sim/engines/thrust_reverse_toggle not working on 747.
    XPD-9708 Ground vehicles run OFF TRACK on one-way segments.
    XPD-9732 Fixed AI aircraft not flying at right flight level.
    XPD-9734 Took Cessna with wider nose wheel steering.
    XPD-9735 Auto-toe-brakes didn’t work for free castoring ACF.
    XPD-9737, XPD-9746 Fixed broken interior/exterior lights in 737, Baron.
    XPD-9741 Missing interior lights in BD-5 1.6 in HDR on Mac.
    XPD-9744 Fix for missing default keyboard preference style options.
    XPD-9747 Fixed VR head position of 747.
    XPD-9749 Sun flickers in VR.
    XPD-9750 Shadows missing from some AI planes in external views on Windows.
    XPD-9752 Baron sound placements are wrong.
    XPD-9754 Don’t allow rotated cockpit objs.
    XPD-9756 Helicopter heat blur too visible and showing in tail rotor.
    XPD-9757 Particles occluded by exterior aircraft model in interior view.
    XPD-9763 Bug in S-Tec 55 autopilot code in NAV GPSS mode.
    XPD-9767 Fixed jitter on nose wheel of airplanes with custom gear params.
    XPD-9769 Heat blur present in C172 cabin in VR.
    XPD-9770 Fixes to auto-toe-brake compatibility code.
    XPD-9771 Heat blur NOT present from wing seats in 737 in VR.
    XPD-9773 Fixed broken AI back taxi.
    XPD-9774 Set tow plane back to L5.
    XSG-6635 LIRN ILS Rwy 06 has wrong offset.




    Viele Grüße
    Dieter



    Edit: Da waren wir wohl beide gleich schnell. Hermann kann ja einen löschen...
    Edit2: Klaus hat sich "geopfert". Danke.

  • Release Candidate 3

    • XPD-9749 Fix more sun flickering.
    • XPD-9755, XPD-9800 Fixed Windows manifests.
    • XPD-9782 Fixed runway centerline lights appearing inside C172 in VR.
    • XPD-9790 Taxi/Landing lights do not illuminate night scenery in 3D cockpit view.
    • XPD-9795 Fixed crash when OS language is set to Korean.
    • XPD-9796 Remove rain inside the cockpit.
    • XPD-9813 Fixed bad scenery path.

    All the best

    Klaus

    Es gibt keine erste,zweite oder dritte Welt!
    Wir leben alle auf ein und demselben Planeten,für den wir gemeinsam Verantwortung tragen.
    (Karlheinz Böhm)

    2 Mal editiert, zuletzt von Klaus ()

  • Also, das Partikelsystem in Ehren, aber wie kriegt man denn diese Nebelkerzen hier weg (Flugzeug steht absolut still und hat keine 'heiße' Landung hinter sich...) :confused:

    Beste Grüße
    Willi


    "Intelligentes Leben werden wir im All nicht finden. Es wird sich vor uns zu verbergen wissen / Pascal Lachenmeier - Schweizer Jurist (*1973)"


    Windows10 64bit, X-Plane 11, Intel Core i7-3770K CPU 3.50 GHz, 32GB RAM, Geforce GTX 1070 8GB

  • Dachte immer, dass nur die Jungen sich nicht an die Geschwindigkeit halten Kicher


    Hatte es gerade geregnet?


    Wetter deaktivieren?




    Wetter mit Regen ( wenn kein regen, keine Partikel ).


    Bremsen

    Bremsen gelöst


    Triebwerke aus


    Triebwerke on

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