IXEG 737 Classic Landing Saturday, April 23, 2016

  • Oh Mann, ein Uhrenladen!
    Da wird es aber schwer werden gegen die x737 von Benedikt Stratmann, welche am 1.5. in der Version 5.0 erscheint und dazu noch Freeware ist. Das 3D-Flightdeck ist einfach nur super!


    Gruß
    Dieter

  • Oh Mann, ein Uhrenladen!


    ich mag Uhrenläden:) und ein FMS, das nicht gleich die Zusammenarbeit mit dem AP einstellt oder sich ganz verabschiedet (JarDesign 320), wenn man zwischendrin einen Direct fliegt, oder den FL ändert und dann wieder in den VNAV Mode zurück will, oder man statt dem eingegebenen STAR eine Transition fliegen soll und diese neu eingeben will, wäre schön.
    Aber die x737 von Benedikt Stratmann mit 3D Cockpit ist natürlich auch toll.
    Liebe Grüße
    Joachim

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    iMac i7 mit NVIDIA GeForce GTX 780M 4GB und X-Plane 10.51/11

  • Hmmmm, ich liebäugele schon lange mit der 767 aber jetzt wo die 737 im Anmarsch ist und das beinahe in allen Generationen kommt wohl zuerst die in den Hangar. Irgendwie mag ich das Classic Ding :) Zum Glück muss ich noch ein paar Tage arbeiten, da habe ich noch Zeit um die ersten Erfahrungen zu lesen :)


    Gruss Stefan

  • leider ist die Liste von Sachen die noch nicht funktionieren länger als bei anderen Herstellern die Futureliste.


    Klingt mir nach einem Schnellschluss und Angst vor der x737 Version 5

    Liebe Grüße


    Ronny


    MSFS "fliegst du schon, oder tweakst du noch" Kicher



    Ronny, der keine Ahnung hat , aber will

  • leider ist die Liste von Sachen die noch nicht funktionieren länger als bei anderen Herstellern die Futureliste.


    Klingt mir nach einem Schnellschluss und Angst vor der x737 Version 5


    Was heist das konkret?


    Gruss Stefan


  • Klingt mir nach einem Schnellschluss und Angst vor der x737 Version 5


    Ja, der Verdacht liegt nahe, dass sie ein wenig Bammel vor der baldigen Veröffentlichung der x737 haben und sie dadurch evtl. Käufer verlieren könnten.


    Allerdings denke ich, wer das Ding haben will, wird sie sich kaufen, egal ob es die neue x737 geben wird oder nicht. Wobei mir der Preis doch recht happig erscheint, zumal sie ja doch noch nicht vollständig sein soll.

    Viele Grüße
    Olaf


    Windows 10x64, i7-6700K, 64 GB RAM, GTX980Ti, SSD, X-Plane 10 aktuelle Version (keine beta)

  • Was heist das konkret?


    Gruss Stefan


    "Aircraft visual 3D model


    Operating doors (passenger, service, cargo) - omitted due to time constraints, definitely planning to add later
    Ancilliary vehicles (catering, fuel truck, loading crew) - we have a basic push-back truck and a GPU, the rest will not be added since there is no easy way to make it look/move "realistic" (without knowing where buildings etc. are)
    Wingflex - not added because its a lot of effort and the real wings don´t flex much. Might be added at a later stage, dependent on user feedback
    Fully fleshed out galleys and cabin interior. Omitted due to time constraints, definitely planning to add later. For now a basic, low-res placeholder 3D cabin is in place.
    Cockpit entry mechanism and moving cockpit door. Omitted due to time constraints, definitely planning to add moving cockpit door later, the security entry mechanism will not be added, due to security reasons.
    Deployable emergency slides.Omitted due to time constraints, planning to add later.
    Deploying oxygen masks. Omitted due to time constraints, planning to add later.
    Sound effects/visual model for passengers and their (assumed) behaviour. Too complex a simulation off it´s own, most likely won´t be added for fear of having something repetitive or cheesy.
    Cabin crew interaction. Omitted due to time constraints. Planning to have basic interaction, for opening doors, for example. Need to get sound-samples first, basic infrastructure in place, though.
    Spoiler state showing correctly during replay. Since our spoiler code is fully customized, the default X-Plane datarefs that get captured for replay won´t work. We need to find a way around that, but definitely planning to add later.
    "Eyebrow windows" [quite often in the classic-series]. We could possibly add those later, but they require a lot of effort (cut 3D model, add windows, etc.). Down on the priority list, but once we run out of things to fix, who knows ;)


    FMS


    Pilot entered HOLDS. While we have database-inherent holds (like at the end of a missed approach), we won´t feature the HOLD page where you could enter all sorts of HOLDS. Omitted due to time constraints, definitely planning to add later.
    RTA feature. Omitted due to time constraints, planning to add later, but low priority.
    OFFSET feature. Omitted due to time constraints,planning to add later, but low priority.
    ABEAM points (after shortcutting route, for example). Omitted due to time constraints, definitely planning to add later. You CAN enter stuff in the FIX page, and "find" a PBD point that way (enter a fix, enter a radial and a distance to see the green radial and distance-circle)
    Entering user created waypoints (point-bearing-distance, for example) and using those in the flight-plan. Omitted due to time constraints, definitely planning to add later.
    Entering descent wind forecast (normal wind entry on PERF INIT page possible).
    Display of "RTE DATA" on EHSI/map, i.e. showing ETA and restrictions next to waypoint. You can see that on the LEGS page, for now. Omitted due to time constraints, definitely planning to add later.
    Automatic entry of performance data (weight, etc.). We might include that for the "ready to fly" scenario, not decided yet. For now it must be entered manually, if FMS performance assistance is desired (not mandatory).


    GUI


    Dedicated flight-planning software. We feel that this is not necessarily within the scope of our add-on. We model the plane like you get it after delivery from Seattle (+ free lifetime fuel!). There are plenty of flight-planning solutions out there, we include a basic "ballpark" fuel calculator.
    Complex and visually appealing load+trim software. We feel that clicking empty seats to fill them and pulling sliders to load cargo is fun for a few times - but really all you get is a weight and a center of gravity. And you might just as well set those directly in the gui. We have simple sliders and click-buttons for that (or you can use the default X-Plane menus).
    No way to output any CDU, EADI or EHSI onto an external device like iPad or such. Would like to have that (especially for cockpit builders), though.
    No pop-out 2D displays of flight instruments/CDU/EFIS to make reading or entering stuff easier, no hiding of yoke to not obscure view. We feel that the ergonomics (or lack of) an airliner cockpit is an important part of the experience, so we don´t want to "help" too much. We have "preview pop-ups" of the EHSI when making changes on the EFIS control panel to help you see if you have the right setup.
    No mousewheel scroll support for turning knobs. We are pretty happy with the click-hold and drag system, but if user demand is strong, we might add mousewheel scroll support later on.


    Warning systems


    TCAS. Omitted due to time constraints, definitely planning to add later. This is a VERY complex system, and to get it right (including all the modes, synchronized avoiding behaviour of both TCAS systems involved in the conflict, multiplayer aircraft, correct EADI display) will take a long time. You can hear the basic X-Plane audio warning, but no symbology or resolution advisory for now. The system is also very rarely used in real flight (fortunately), so the return on investment (development time) is very low.
    EGPWS look-ahead feature (sheer-cliff protection). We do depict the terrain on the map, with correct colour shading. But the "Terrain ahead" and "Obstacle" warnings won´t be given for "look-ahead" scenarios. All other (conventional) modes are there, so you will get the "Terrain, Terrain", but later than the look-ahead warning would be issued. Omitted due to time constraints, possibly planning to add later.


    Other systems


    Wxr radar returns can only be displayed on the left EHSI/map. Omitted due to time constraints, definitely planning to add later.
    Terrain colour display can only be shown on the left EHSI(map. Omitted due to time constraints, definitely planning to add later.
    Flight attendant panel 1L. Including cabin light switches, ground service switch. Omitted due to time constraints, definitely planning to add later. The ground service switch can be "moved" through a sidebar menu.
    Operating CB´s. We decided that most CB´s will never be moved in normal operation. We will add moveable CBs with the yellow collar later (to be used in abnormal situations), and possibly some others as well (standby altimeter vibrator!).
    Automatic startup/shutdown "macros". Won´t add that. This plane is about realistic operation (it´s not hard!). If not desired, just select "ready to fly" or "turnaround-state".
    IRS using "false" position. It is not possible to deliberately enter a "false" position and have the IRS align to that. The entry will be rejected unless reasonably close to the real position. In the real plane the GPS would also "correct" your wrong entry (if close enough) or warn you. A position far from the old "shutdown" position would be rejected once. A wrong latitude would be detected during the alignment process...It would be a lot of coding effort to maintain a "wrong" position with the corresponding effects (map-shift, etc.)
    A dedicated way to fly the same plane together in multiplayer. Something like smart-copilot, for example. Not added yet due to time constraints, but we are very eager to make something like this work. No promises, though, as getting this right for such a complex system with all of our internal variables and dataref is most likely very hard to accomplish.
    Dedicated support for more advanced hardware like multiple thrust levers, flap levers, speed-brake levers and other cockpit hardware. Very eager and interested to make it work eventually, but nothing tested (might work, might not) for V1.0."




    Quelle


    http://forums.x-pilot.com/foru…e-not-going-to-be-in-v10/

    Liebe Grüße


    Ronny


    MSFS "fliegst du schon, oder tweakst du noch" Kicher



    Ronny, der keine Ahnung hat , aber will

  • ich habe die IXEG 737 gekauft. Ich bin gleich ohne jedes Handbuch von Hamburg nach Sylt geflogen und wieder zurück. Hin mit Radio Navigation und zurück mit FMS. Das Flugzeug lässt sich gut bedienen und fliegt sich sehr smooth. Die Sounds sind klasse. Änderungen im FMS während des Fluges, Fliegen von Directs, Wechsel vom LNAV in den HDG Modus und zurück bringen FMS und AP nicht aus der Ruhe. Im Approach auf Hamburg habe ich einen Wegpunkt im LNAV Mode überschossen. Da war ich wohl zu schnell. Den VNAV Mode, an dem wohl von den Entwicklern sehr gefeilt wurde, habe ich noch nicht getestet. Das klassische 3D Cockpit ist sehr schön. Wer auf die Kabinenansicht und sich öffnende Türen (vorerst) verzichten kann, und wer klassische Flugzeuge, wie die 727 und 737-200 von FJS liebt, dem sollte das Flugzeug gefallen. Es gibt mehrere Menüs, darunter ein Fuel/Load Chart in das man ZFW, Schwerpunkt und Treibstoffmenge eingibt und das die Trimmung für den Start berechnet, als Groundservices gibt es APU und ein einfaches Push Back Fahrzeug. Das reicht völlig. Wenn man die GHD oder iTow von Jardesign hat ist es eh kein Problem mit dem Eye Candy drumherum.
    Liebe Grüße
    Joachim

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    iMac i7 mit NVIDIA GeForce GTX 780M 4GB und X-Plane 10.51/11

  • Ich habe mir die IXEG 737 auch zugelegt. Allerdings habe ich einige Performance-Probleme, die ich so bisher noch nicht festgestellt habe. Vorhin hat das sogar zu einem Crash von X-Plane geführt. Mit den gleichen Einstellungen und Addons funktionieren andere Flieger wie die Airbusse von JAR Design, die 737-200 von JFS oder die MD80 von Rotate flüssig und ohne Probleme. Da werde ich erst noch sehen müssen, woran das liegt.


    Optik und Sound sind aber schon mal große Klasse. Ich hoffe, dass ich die Performanceprobleme bald in den Griff bekomme, um die IXEG 737 genießen zu können.


    Edit: Ich hatte mir wohl den "falschen Flugplatz" für den ersten Versuch ausgewählt. Da war ich in Düsseldorf gestartet. Irgendwie muss es da vielleicht Probleme mit den Szenerieaddons geben bzw. die Autogendichte im Ruhrgebiet ist zu hoch gewesen (meine Vermutung).


    Ein zweiter Flug von München nach Linz lief gewohnt flüssig und ohne Probleme. Außer dass ich gemerkt habe, dass ich mich in die Bedienung der Boeing erst wieder einarbeiten muss, nachdem ich zuletzt meist Airbusse geflogen bin.

  • Hier gelesen:


    http://forums.x-pilot.com/foru…m/183-general-discussion/


    Hi, quick info for EFASS users:


    The Flightplan-Export plugin for the IXEG is ready.


    How to install:


    Start EFASS
    Click File -> Addon Downloader
    Double-Click the plugin "Export to IXEG 737" to download it
    Click away all those messages and restart EFASS


    Export-Path for flightplans: <X-Plane-Folder>\Aircraft\X-Aviation\IXEG 737 Classic\coroutes


    Autopilot issues fix:


    http://forums.x-pilot.com/foru…ant-autopilot-issues-fix/

  • Version 1.0.1 introduces the following fixes:


    Fixes incompatibility with XPUIPC where autopilot oscillations would occur and aircraft would climb through desired altitude
    Fixes Navigraph crash/incompatibility issues when selecting a SID or STAR
    Emergency EXIT light switch position now OFF in cold and dark
    Disabled flap callouts. We will re-think the feature soon
    Fixes issue where lights would not come on with Real Terra Haze installed
    Adjusted sensitivity to tiller
    Pre-flight and ground service menu weights now match
    Spoilers now auto-deploy on RTO or landing
    Fixes bug where temperature entered into wrong menu option on FMC crashes
    Solves collapsing gear on sim load when cold and dark and turn around
    Fixes FMC soft crash when selecting waypoint on duplicates page
    Fixed crossfeed logic to allow proper draining of tanks with fuel pump pressure differential
    Wired up the Position Lights switch to connect to Hot Battery Bus when in position ON BAT
    Solves FMC Soft crash when entering PLAN FUEL on PERF INIT before entering anything else
    ISA/OAT entry now work on PERF INIT page
    Fixes issue where, in some complex sharp turns the route drawn would show a "kink"
    Fixes several crashes during in-air editing of routes
    Adds key commands for MCP ALT and VS

  • Hallo Zusammen,


    Ich habe mir den Flieger nun auch noch in den Hangar gestellt. Muss sagen, schon grosse klasse wie der Aussieht. Im Netz wird ja so manches über den Flieger gemunkelt sogar noch als Beta betitelt. Dies empfinde ich nicht. Man merkt, das eine oder andere muss/soll noch einen feinschliff erhalten oder ergänzt werden. Man kann aber bereits jetzt problemlos von A nach B fliegen. Mehr verstehe ich vermutlich so oder so nicht. In erster Linie habe ich gekauft um die Entwickler einfach zu unterstützen in der Hoffnung es entstehen mehr solche Produkte.


    Gruss Stefan

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